حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست‌نشین «العین الثالثه» کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور درباره حضور نماینده کاندیدا‌ها در شعب اخذ رأی‌ آغاز مراسم اجتماع هواداران محمدباقر قالیباف در مشهد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس | جلیلی در مشهد: امروز یک جهان فرصت داریم که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم
سرخط خبرها

حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

  • کد خبر: ۲۳۰۷۸۹
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت که حملات رژیم صهیونیستی به رفح با حمایت آمریکا و در چارچوب پیشنهاد و توافقی است که بایدن با نتانیاهو برای انجام عملیات محدود داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جنگنده‌های متجاوز ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، چادر‌های آوارگان فلسطینی را در شمال‌غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند. در این جنایت تا این لحظه حدود ۵۰ نفر از فلسطینیان، شهید و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد، ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی، چادر‌ها و مراکز اسکان آوارگان در شمال‌غرب رفح را با ۷ موشک و بمب بزرگ بمباران کرد.

سازمان امداد و نجات غزه اعلام کرد، بر اثر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح، افراد زیادی دچار قطعی عضو یا سوختگی شدید شده‌اند و زنان و کودکان زیادی نیز قربانی شده‌اند.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنایت رژیم صهیونیستی، یک بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی است که خواستار توقف فوری حمله به رفح شده بود.

حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

حمله به رفح؛ اجرای توافق بایدن و نتانیاهو برای پاسخ به طوفان الاقصی

«حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» در گفتگو با ایسنا درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح و کشتار آوارگان فلسطینی در کمپ‌ها گفت: آنچه الان در رفح شکل می‌گیرد اجرای توافقی است که بین بایدن و نتانیاهو صورت گرفت، اما شاهد هستیم که فراتر از این توافق اقداماتی از سوی صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان با وجود مخالفت‌ها و اعتراض‌ها در دنیا انجام می‌گیرد و آنچه در کمپ آوارگان در رفح در حملات اخیر دیدیم ناشی از یک بازی است که اسرائیلی‌ها برای خود قائل هستند و این صرفا به خاطر چراغ سبزی است که آمریکا به آنها داده است.

وی با اشاره به پیشنهاد بایدن به نتانیاهو درباره حمله به رفح اظهار کرد: پیشنهاد بایدن این بود که حمله مستقیم و تمام عیار به رفح انجام نشود و عملیات به شکل نقطه زنی علیه مراکز حماس انجام شود و اسرائیل هم این کار را انجام داد، ضمن اینکه رفح را کامل محاصره کرده است، آشکار علیه فلسطینیان حملاتی را انجام داد. این اقدامات همه ناشی از خیال راحت اسرائیل است که می‌داند هیچ مخالفتی با آن در سطح بین‌المللی انجام نمی‌گیرد و کسی نمی‌تواند علیه آن کاری انجام دهد.

حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

چادر‌های آوارگان فلسطینی در رفح

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه مجامع بین‌المللی مثل دادگاه کیفری بین‌المللی و دیوان لاهه قادر نیستند اقداماتی که در موضوعاتی از جمله بالکان داشتند درباره اسرائیل داشته باشند، گفت: با وجود اینکه ۲ رای موقت برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه و رفح در دیوان لاهه صادر شده است، اما تا وقتی این دستورات ضمانت اجرایی نداشته باشند، فایده‌ای ندارد. به علاوه اینکه حتی اگر این احکام برای اجرا به شورای امنیت هم ارجاع شوند آنجا هم آمریکا در حمایت از اسرائیل هر قطعنامه‌ای را وتو خواهد کرد، از این رو معتقدم اختلافات لفظی بین آمریکا و اسراییل توجیه است و آنچه الان در غزه و رفح در حال اتفاق است حاصل پیشنهاد و توافقی است که میان آمریکا و اسرائیل انجام گرفته است.

فلاحت‌پیشه درباره مخالفت کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های اروپایی با حملات اسرائیل به رفح و غزه اظهار کرد: اینها نشان دهنده فضای سیاسی جدی علیه نتانیاهو و رژیم صهیونیستی است، اما برای متوقف کردن اسرائیل کافی نیستند.

حمله اسرائیل به چادر‌های آوارگان در رفح با چراغ سبز آمریکا صورت گرفت

حمله به رفح

وی گفت که نتانیاهو سعی دارد فضای نیم بندی را که تا انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا باقی مانده است حفظ کند، چرا که معتقد است ترامپ رئیس‌جمهور بعدی آمریکاست و با روی کار آمدن ترامپ اوضاع به نفع اسرائیل تغییر خواهد کرد. ترامپ با گزینه و پیشنهاد تشکیل ۲ کشور اسرائیل و فلسطین مخالف است و از سویی از پایتختی بیت‌المقدس حمایت کرده است و حتی وعده مقابله با حامیان فلسطین در اروپا را هم داده است. معتقدم اگر ترامپ روی کار آید دیگر همین اختلافات لفظی هم بین آمریکا و اسرائیل در کار نخواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->